dWeT beLi uBaT

Tuesday, March 22, 2011

waHaI iBu bApAkU....

ini adalah rayuan seorang anak buat ibu bapanya....

assalamualaikum untuk mak dan ayah....
xsabar rasanya saya mahu menjengah melihat dunia...dunia yang penuh dengan warna-warni...betul ke mak?ayah?apa agaknya yang ada lagi selain dari warna-warni itu....?

mak....ayah...
bila saatnya saya telah lahir melihat dunia nanti,saya pinta agar mak dan ayah namakan saya dengan nama yang baik....xperlu nama yang panjang,cukup sekadar dengan makna yang baik...

mak...ayah...
bila mak dan ayah dah bagi nama untuk saya,saya harap mak dan ayah boleh panggil saya dengan nama tersebut....bukankah ia sebahagian dari doa?betulkan mak?ayah?

mak....
saya mahukan kasih sayang mak secara total...mak mampu kan?mampu untuk memberi susu badan kepada saya sehingga usia saya 2 tahun...kan mak?saya mahu sentiasa dekat dengan mak...dan itulah satu-satunya cara yang ada....

ayah....
saya pun mahukan kasih sayang ayah...saya tahu ayah mampu berikannya...ayah mampu untuk alunkan azan di telinga saya kan?tolonglah ayah...alunkan azan setiap kali waktu solat....ingatkan saya dari awal ayah...dengan itu,saya akan selalu dekat dengan ayah....selalu merindui suara ayah mengalunkan azan.....alunan itu akan mengingatkan saya kepada Pencipta saya juga ayah....Pencipta ayah juga...kan ayah?

mak....ayah...
saya teringin nak tahu cerita Nabi....nanti mak dan ayah tolong ceritakan untuk saya ye?saya ingin tahu bagaimana Islam itu tersebar...saya ingin jadi seorang Muslim ayah...mak...
bantulah saya...

ajarkan saya tentang al-Quran....
didiklah saya dengan ilmu Allah...
semaikan ia menjadi jatidiri saya....
jadikan saya pejuang Islam mak....ayah....

saya pinta dan saya rayu....
jangan derhakai saya mak...ayah....

jangan derhakai saya dengan ajaran dari Barat....
jangan derhakai saya dengan menamakan saya dengan nama tanpa makna.....
jangan derhakai saya dengan ikutan sosial yang ada sekarang....

kerana....
saya anak mak dan ayah....
dan kerana saya menyayangi kalian....

dari anak mak dan ayah....

~berfikir-fikir....~

No comments: