dWeT beLi uBaT

Tuesday, March 8, 2011

aDuHai pAkCik....

sesekali bila rasa kecewa,rasa sedih nak menangis,aqu xde keje lain nak wat,demi untuk save budget g tengok wayang @ tengok gelagat orang lalu lalang,maka aqu menyebok kat SB @.....?
hah!ape tu...?meh tengok....
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
~cumel...~

itu bukan entry sebenar...hahah
jom la layan citer ni...


seorang pakcik melintas jalan dengan selambanya...kemudian,dia ditegur oleh seorang penguatkuasa...

"Kenapa pak cik lintas jalan tak gunakan jejantas,"tanya seorang penguatkuasa kepada seorang pak cik yang melintas tidak menggunakan jejantas.

"Salah ke?"jawab pakcik tadi.
"Salah pak cik ,kita gunakan jejantas apabila kita melintas,jalan ni sibuk,bahaya pak cik.
Jejantas ini dibina untuk kemudahan dan keselamatan orang awam,"penguatkuasa itu berceramah.
"Oh..minta maaflah encik saya salah..tapi saya nak tanya encik boleh?"tanya pakcik tadi.

"Boleh...apa dia?"...
"Tadi encik nak menyeberang tadi untuk menyaman saya tadi guna jejantas atau menyeberang jalan?"...

"Seberang..tak guna jejantas,"jawab penguatkuasa tadi.
"Kalau macam tu encik kena saman diri encik sendiri dan nasihat diri encik agar mematuhi peraturan.Saya mengaku saya bersalah dan kalau encik nak saman silakan sebab itu tanggungjawab encik.Sepatutnya encik suruh kawan encik tunggu diseberang sini dan encik diseberang sana tak payahlah encik melintas jalan.

Inikan memudahkan kerja encik.Barulah kita boleh mengajar orng agar mematuhi peraturan''kata pak cik tadi.Binggung sekejap kepala otak penguatkuasa tadi.

p/s : KITA SENDIRI SEPATUT MENGIKUT PERATURAN SEBELUM KITA PAKSA ORANG LAIN MENGIKUT PERATURAN.JANGAN MACAM KETAM MENGAJAR ANAKNYA BERJALAN.......INI CUMA PENDAPAT PERIBADI AKU YANG KADANG-KADANG ADA MELAKUKAN KESALAHAN DAN BERTUJUAN UNTUK MUHASSABAH DIRI.

~adoyaiii....dia plak yang g bagi alasan bernas kat penguatkuasa tu...~
credit kat sini

No comments: