dWeT beLi uBaT

Saturday, October 2, 2010

Rita Rudaini dan Aidil Zafuan...

banyaknya dugaan....!
sesungguhnya dugaan tu akan selalu ada dan bezanya dapat x kita melauinya dengan lapang dada?
korang tau apa beza sebelum kawin dan selepas kawin?

sebelum kawin
~cakaplah ape pun,nak berenang kat lautan api?lautan ais?semua sanggup nak wat konon2 untuk membuktikan itulah cinta sejati...

selepas kawin
~kalau suruh berenang dalam kolam renang pun die leh jawab 'buang tebiat ke ape?'

betul ke x?hahaha....tanya orang yang da kawin la..aqu xkawin lg...

ini kisah Rita dan Aidil...(kalau korang nak baca lebih lanjut,korang leh baca kat kisah Rita dan Aidil okeh?)
permulaan kisah dorang pun da xsedap didengar,apatah lagi nak dibaca...pada pendapat aqu,dengan usia Rita yang da matang macam tu,sepatutnya dia boleh berfikir dengan lebih bijak untuk menangani semua masalah ni.

tapi,bila da start dengan kawin lari camtu,da wat family si lelaki terasa hati,amatlah susah untuk diperbetulkannya.bukan xleh nak betulkan,tapi ambil masa yang agak lama dan pada aqu,Rita sepatutnya lebih bersabar lagi,ambil seberapa banyak peluang untuk buktikan yang dia adalah pilihan yang baik yang Aidil da wat.

lebih lagi bila da ada anak ni,sepatutnya hubungan tu boleh pulih dengan cepat.sebenarnya family aqu pun pernah kena macam ni dan aqu tau memang susah untuk terima hakikat tu.sebab apa?sebab sakit hati,terasa hati...lebih2 lagi bila mengenangkan hati ibu yang sedih xdapat tengok anak dia bernikah di depan mata.

kalau korang,pe yang korang rasa?

hebat ke cinta tu kalau apa yang korang wat dulu xdapat dipertahankan sampai hujung nyawa?hebat ke?
kalau korang rasa tindakan korang kawin lari adalah tindakan yang bijak,so,pertahankan lah hubungan tu.

untuk Rita,
untuk korang yang da kawin lari...
usaha lah supaya korang boleh berbaik dengan keluarga mertua..
yang penting adalah jangan sesekali bercerita apa yang dorang da wat kat korang,
tapi fikir apa yang korang da wat kat dorang...

Allah Maha Pengasih dan Penyayang,
insyaallah,kalau korang ikhlas n niat korang baik...Allah akan tolong...

~tanya diri sendiri,jangan tanya orang lain~

~jangan tengok pada jari yang menunjuk,tapi tengok pada jari yang menghala ke arah kita~

2 comments:

mia said...

pndpt saya, si suami jgk perlu ambil bahagian, stuju?memang tepat mereka kwen lari, dan itu mmg salah..tpi, kalu si suami tak stju, masakan mereka bole brnikah di luar kawasan,stuju?bila da kwen, nak tak nak kene jgk pikul t/jawab..bila da lepas akad, mcmane pon kene jgk trima knyatan yg mreka da bernikah.kesian sgt kt rayyan..si anak.

tika said...

@mia
a'a,btl jg tu...tp Rita kena usaha lebih skit la coz Aidil da diterima balik dlm family dia...erm,kesian si kecik tu...dia yg jd mangsa