dWeT beLi uBaT

Wednesday, February 23, 2011

bOb LokMaN DaN PAS...

aqu baru je tahu fasal ni..ingatkan orang main-main je..yela,kalau hal-hal melibatkan PAS,leh sengketa 7 keturunan kot....hatta,kalau nak nikahkan anak pun leh siap tanya lagi...'err..penyokong PAS @ penyokong UMNO?'

aduhai ceteknya fikiran....
malas nak layan lame-lame orang macam ni...wat xtahu je la sudahnya...

okeylah..mari cerita tentang uncle bob kita ni....
err..sebelum tu,aqu suka sangat tengok dia masa die berlakon dalam citer 'cinta tikar sejadah'...sejak tu la kot aqu jadi minat nengok die berlakon watak-watak alim ni...semoga dia istiqamah dalam perubahan ini...moga Allah menetapkan hatinya....

okeh...jom baca ceritanya....

jgn hingga terkeluar dari ilmu & akal dalam mencari kebenaran. saya tidak berubah kerana PAS, tapi kerana ilmu ALLAH yg didengar melalui TG Nik Aziz. saya membantu UMNO dalam 2 pilihanraya di parlimen baling dan telah dibayar utk kerja2 itu. secara logiknya UMNO bukannya jahat, cuma benarlah mereka kurang condong pada ALLAH. 

semua yg bekerja mahukan upah. itu cari makan namanya. sedang 30K pemuda PAS di Kota Sarang semut pada 19hb feb sanggup membayar pendaftaran dan berdiri ditengah panas kerana dahagakan kebenaran. inilah perbezaannya berbuat sesuatu kerana cari makan atau kerana ALLAH. Sungguh perubahan saya ini mungkin tidak akan kekal, cuma saya cintakan ISLAM sudah lama, hanya sekarang baru saya tampilkan. 

saya juga bimbang penampilan ini menjadikan saya riya', namun InsyaALLAH berkat ilmu yg dipelajari saya akan berwaspada. maka kalau satu hari jika ditakdirkan saya kembali kealam fasiq dan saya mati, maka jangan disembahyangkan hatta disedekahkan fatihah jika itulah takdir. namun perubahan hari ini adalah melalui kefahaman ilmu dari kitab yg saya pelajari dari pelbagai tempat. untuk itu jika saudara & saudari ingin menilai kebenaran bermulalah dengan akidah yg benar iaitu: beriman kepada ALLAH melalui pengetahuan dari kitab yang dibawa oleh RASUL yg tahu dengan bantuan Malaikat. 

bila kita faham cerita Akhirat baru kita akan takut kpd ALLAH den menerima apa sahaja ketentuan baik dan buruk dariNYA. Jgn semata-mata menggunakan akal kerana syaitan juga mengalir didalam tubuh kita sebagaimana mengalirnya darah. ingatlah jika belum sampai kepintu kematian memang kita tidak takut kpd ALLAH. juga jgn berkata mengenai ISLAM secara sesuka hati nanti ISLAM keluar dari diri. bila akidah menyimpang iblis akan menggalakkan kita utk kuat bersembahyang, tapi untuk siapakah ibadat kita setelah agama ALLAH bukan lagi milik kita. WALLAHUA'LAM


~Allah akan membantu hambaNya yang membantuNya menegakkan Islam...~