dWeT beLi uBaT

Monday, September 27, 2010

slOt aKaSia ChinTa : aNtaRa kEnYaTaaNnYa....

aqu menghabiskan masa dengan tengok citer chinta kat TV3 tadi...aqu bukannye seorang yang setia pada tivi...huh!memang seorang yg curang pada citer2 kat tivi nih...lagi2 drama....

aqu pn xtau nak promo citer CHINTA ni macamana,tp kalau korg nak tau,korang baca sinopsis kat sini ok?
aqu cma nak bgtau pe yg aqu rs je ms aqu tgk citer tu...banyak persoalan yang sebenarnya nak diutarakan n nk dikupas..

1.soal perkahwinan besar2an??
~isu ni sebenarnya selalu sgt berlaku,lagi2 dlm norma kehidupan sekarang.teringat kt sepupu aqu yg kawin dengan pembantu tadika berkelulusan SPM,hantarannya rm8k.Yang lagi sorang plak kawin ngan orang Kedah,keje pembantu salon,hantaran rm10k...adeh!

aqu yg dgr pon terkejut,
sape yg da tgk entry aqu yg ini?
kalau yg macam dia,aqu xkisah sangat..da sah2 berharta...

pada yg belum menikah,fikirkan kembali...
~apa matlamat korang menikah?
~apa yg penting dalam pernikahan?
~utamakan apa yg lebih utama..

2.soal nafsu serakah...
ni lg satu..dunia sekarang manusia da macam binatang,tp xsemua la...sesetengah je...tp bak kate orang,kerana nila setitik,rosak susu sebelanga...
aqu citer watak org tua tu la,da ade bini 4 org..tapi teringin lg kat anak dara...adeh...!ape nak jd??!
~kalau nak berpoligami pn biarlah adil dan punya alasan yg kukuh...serta diterima akal...

3.lelaki yg malas...
~da la malas!ade hati nak kawin...
mmg xpatut la cmni...tp lagi satu,even kalau llki de keje sekalipun,yg ppuan jgn lah nak demand tinggi2...
kang sampai tua xkawin...encik Ben pn ade cite fasal tu dlm blognye...korang cari kat sini k?
tajuk entry tu kalau xsilap aqu,'saya xde kete,jadi awk xnak la ea?'hahah,lebih kurang camtu la..pnjang sgt tjuk entry tu..aqu da cbe cr utk korg,tp xjmpe...

itu antara yg aqu jmpe,yg berlaku dlm masyarakat sekarang...
ape2 pun,utk menilai citer ni adlh terlalu awl lg..tp dgn hadirnya Adi Putra,Azhar Sulaiman,Fasha Sandha...mgkin ia memberi impak yg besar dalam penceritaan...sape tahu?tu kena la tgk smpai abis...

okeh....
nnt kite cite soal nikah kahwin plak ea...?
heheh

~kata umi hantaranqu hanya rm4k,jgn pndai2 mntak lebih!~



4 comments:

Hariz said...

Best! permulaan yang best hehehe.
x sbr nak tgk esok :)


New Entry ProfHariz
Salahkah Jika Aku Menegur?

Siti said...

ehh cerita Epilog Syurga Cinta tu da abes ek? tak sempat nak tengok ending dia. huhu

tika said...

@Hariz
yup..permulaannya mmg bagus..harap2 endingnya pn bagus...
pasni kena jadi penunggu setia drama ni la..heheh

tika said...

@Siti
a'a..epilog syurga cinta da abes da mggu lpas...agak tidak memberangsangkan endingnye...huhu