dWeT beLi uBaT

Wednesday, August 11, 2010

LegAnYa biLa bErKonGsi.....

pagi yang damai.....
bgun pagi2 dan ucapkan rs syukur...meski kepala msih lagi terasa berat namun aku hanya berharap hanya Allah akan mngurangkan beban yg tertanggung....
awl2 pg aku da msj pd umi,xpayah la anta duit yg aku mnta semalam...
huhu..umi pulak,of course la jd pelik ble aku tak jadi minta duit...
dan akhirnya rahsia yg aku simpan rapi xlagi jadi 1 rahsia...

indahnya perasaan bila ada yang sudi mendengar...
leganya bila ada yang sudi berkongsi rasa hati
meskipun ia hanya sesuatu yang remeh...
tapi kesannya sangat besar...
malah mungkin mengubah segala-galanya dalam hidup...

kata2 yang sama masih lagi terngiang-ngiang di cuping pendengaran...

jangan sesekali pandang rendah pada wanita yang tidak bertudung,
kerana dia mungkin lebih baik dari wanita yang bertudung..
dan jangan sesekali pandang tinggi pada wanita yang bertudung,
kerana dia mungkin berselindung disebalik tudungnya.... 

kali ini aku membulatkan hati,xkan sesekali mudah mempercayai orang sekali pun yang paling hampir dengan hidupku...dan kepercayaan itu aku letakkan hanya padaMu Ya Allah....

my dear umi...
andai anakmu ini pernah melukakan,aku janji itu adalah yang terakhir kali....
andai anakmu ini pernah manyakiti,aku akn pastikan ia x berulang lagi...
dan untuk org2 yg di luar sn yg mengagung2kan nilai duit...
aku akn ajar kalian tntg mknanya suatu hr nnt...
biar kalian sedar tinggi rendah langit ini...

No comments: