dWeT beLi uBaT

Tuesday, August 10, 2010

baNyaKnyEE nak CitE....

rs cam de byk sgt yg nak cite...
smpai xtau nak start dr mn dulu...cite2 tu semuanya cite yg jd hari ni...mule dgn happy,then terkejut pd tghr..pastu plak sedih dan geram pd ptgnya..n back to normal bila sampai malam....
kte kdg2 mudah tertipu dgn kebaikan yg org lain bagi..lg2 dgn saudara sendiri..bak kata orang,klu bg gula,memang la rsnya sgt manis...n tu la yg aku rs bila mula2 dapat pertolongan dr sorg makcik...
tp xsangka la,rupa2nya org yg kte percaya tu mmg xleh diharap @ dipercayai lgsung...
                         
                                    hurm....harapkan pagar,pagar makan padi


tu la yg aku rs pd time ptg td...tp nsib baik la die tu bknnya darah daging sendiri,dek kerana xtertahan dgn dugaan tghr,aku pn bukak la citer ngn makcik aku yg lain...n Allah Maha Mendengar..Maha Pengasih n Penyayang...Dia mendengar luahan hati aku,lalu Dia jadikan makcik aku sbg org tgh utk mnguraikan kekusutan aku...jd,mslh tu settle time maghrib td..n skrg aku da rs ringan skit...

aku tahu dugaan tu akan selalu dtg,kerana selagi kte hdup,selagi tu kte akn selalu diduga..
dan yg plg pnting utk kte tahu..Allah hanya menduga kte sesuai dgn kemampuan kte je..

so,kena selalu bersangka baik dengan Allah,kena yakin dgn Allah..
sesungguhnya apa2 sj yg terjadi diluar dugaan kite adlh ujian dariNya dan akan ada hikmah disebaliknya...
mcm aku hr ni..
pe yg jd,bermula dr pg td,aku kna muhasabah balik,mgkin silap tu dtg dr aku s'dr yg t'lalu m'percayai org...
aku mula teringat ayt dr seorg brother ms aku kt kelas dakwah dlu...

jangan sesekali pandang rendah pada seorg wanita yg tidak bertudung,
kerana dia mungkin lebih baik drpd wanita yg bertudung,
dan jangan sesekali memandang tinggi pada wanita yang bertudung,
kerana dia mungkin berselindung disebalik tudungnya sahaja....

n kerana ayat2 itulah jg aku blaja utk berubah lg...
aku xnk org pndg aku dr luaran...tp cbe la utk lht isi dlm n hati aku skali...
meskipun aku pernah melakukan dosa yg xmgkin terfikir dek org yg memandang....

aku mohon keampunanMu ya Allah...
lorongkan aku dgn taufik dan hidayahMu....

No comments: